Zvyšování návštěvnosti stránek
Návštěvnost webů je vlastně marketing. V posledních letech se firmy začaly zajímat nejen o číslo návštěvnosti, ale také o to, odkud návštěvníci na jejich webové stránky chodí a potažmo tedy – jaký typ reklamy je pro provozovatele webu nejlepším oslovením zákazníků.
Zde se vyhnu na téma placené služby na zviditelnění webové adresy a budu se zabývat dostupnými a hlavně bezplatnými způsoby zvýšení návštěvnosti na webu.
Vyhledavače vs. katalogy
Na tento způsob zdroje odkazu na váš web spoléhá asi většina z vás. Nejvíce návštěvníků rozhodně dorazí na webové stránky z vyhledávačů a katalogů.
V rámci vyhledavačů je pro naši zeměpisnou šířku důležité prosadit web na Google a Seznamu. Pokud pomineme placené možnosti propagace, pak vězte, že to chce určitý čas. Vyhledávače indexují stránky průběžně, ale kombinací některých prvků lze tento čas indexace výrazně zkrátit. Rozhodně pomohou klíčová slova a prolinkování s jinými weby.
Možností je také registrace do katalogů. Katalogy jsou na rozdíl od vyhledávačů koncipovány tak, že obsahují několik kategorií, do kterých jsou roztříděny odkazy na odpovídající stránky. Řada z katalogizačních firem si za registraci nechá zaplatit. Seznam katalogů, které nabízejí registraci zdarma, naleznete na Seznam katalogů zde. Registrací v několika katalozích si zajistíte, že se o vás vyhledávače rychleji dozvědí, resp. že se o vás vůbec dozvědí, pakliže na váš web neodkazuje žádná další stránka na internetu.
Klíčová slova
Klíčová slova jsou už tak trochu ohraným tématem. Někteří vývojáři již příliš nespoléhají na jejich význam. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že zejména pro některé vyhledávače (Seznam apod.) mají velký význam. Rozhodně je dobré klíčová slova v kódu stránky uvádět a při jejich tvorbě se dobře zamyslet nad jejich počtem a významem. Klíčová slova by měla ve stručnosti co nejlépe vystihnout zaměření webových stránek. Je dobré si položit otázku: co byste zadali do vyhledávače, pokud byste chtěli dojít na vaši stránku? Více informací o použití klíčových slov na Google AdWords naleznete na zde.
Prolinkování mezi weby
Je poměrně účelné, pokud na váš web vedou odkazy z jiných webových stránek, pokud možno hojně navštěvovaných.
Výměnné systémy bannerů
Tato metoda má stále svá pozitiva, jen je nutné zvážit, zda chcete mít na svém webu zobrazenou reklamu ve formě reklamního banneru. Některé návštěvníky by to mohlo odradit a navíc ne vždy lze banner šikovně zařadit do designu stránek. Nicméně jde o snadný způsob, jak prolinkovat vaši stránku s různými stránkami, které disponují slušnou návštěvností.
Výměnu ikonek, bannerů a textových linků naleznete zde.
Google PageRank, S-rank a Jyxorank
V českých vodách internetu je také vhodné využít hodnocení vašeho webu z pohledů hlavních vyhledávačů Seznam a Google.
Pagerank je algoritmus pro ohodnocení důležitosti webových stránek, navržený Larry Pagem a Sergeyem Brinem, tvořící základ vyhledávače Google. Hodnota skutečného Pageranku není známa, zjistit dokážeme hodnotu tzv. Google Toolbar Pagerank (GTPR). Více kvalitních informací poskytne encyklopedie Wikipedia. Přepočet toolbarového pageranku probíhá jednou za 3-4 měsíce. Ukazatel nabývá hodnot 0 až 10.
S-rank je ukazatelem kvality stránek vyhledávače Seznam. Pro český Internet je Seznam.cz zřejmě nejvýznamnějším vyhledávačem, je tedy dobré snažit se mít S-rank co nejvyšší. Ovlivňují jej jak počet a kvalita zpětných odkazů směřujících na naše webové stránky, tak současně i kvalita webových stránek, na které odkazujeme my. Více informací o ukazateli S-rank poskytne nápověda Seznam.cz. Ukazatel nyní nabývá hodnot 0 až 10, dříve nabýval hodnot 0 až 100, přičemž starší verze Seznam Lištičky mohou stále ukazovat hodnoty v násobcích deseti.
Jyxorank určuje známost a důležitost stránek na českém Internetu u vyhledávače Jyxo. Počítá se z odkazů – stránky, na které odkazuje mnoho lidí, získají větší hodnocení Jyxorank. U Jyxoranku dochází velmi často k přepočítávání aktuálního ranku, přičemž během přepočtu není žádná hodnota k dispozici. Ukazatel nabývá hodnot 0 až 220.
Google PageRank, S-rank a Jyxorank zjistíte například pomocí toolbarů nebo také on-line zde.
RSS a linkovací služby
Kanály RSS jsou v dnešní době mobilního internetu využívány poměrně hojně. Pokud umístíte na své stránky XML výstup obsahu ve formě RSS, máte přidanou hodnotu. Podobné je to s linkovacími službami. Čtenáři rádi využívají možnost zaslat odkaz na článek pomocí takovéto služby svým známým. Těm je pak odkaz doručen elektronickou poštou. Na těchto stránkách se o RSS dočtete více a zde najdete České a Slovenské linkovací služby.
Sociální sítě
Co si budeme nalhávat, sociální sítě jako je Facebook, Google+, Twitter a další, dnes vládnou světem. Dokonce i zapřisáhlí odpůrci těchto projektů – jako například já – jsou již registrován. A právě sociální sítě skýtají jisté možnosti šíření odkazů na weby mezi přáteli nebo širokou veřejností. Samosebou, že nabízejí placenou reklamu – tedy placenou a při dobré koncepci i velmi účinnou. Nic vám ale nebrání v zakládání skupin. V popisu skupiny týkající se určitého tématu lze uvést i odkaz. A věřte nebo ne, i blog lze tímto způsobem dobře prosadit a zvýšit mu návštěvnost. Není to sice úplně košer, chce to určité marketingové myšlení, ale jde to.
Umělé zvyšování návštěvnosti
Možná teď tak trochu přemýšlíte, k čemu by mohlo být umělé zvyšování návštěvnosti dobré? Důvodů může být více. Kdysi to mohlo být například touhu vydělat peníze na zobrazení banneru, dnes třeba zvýšení návštěvnosti ve statistikách Toplist nebo Navrcholu apod. Nebo ještě jinak. Například autoři článků a textů jsou placeni za čtenost svého textu. Čím více čtenářů, tím více peněz. Takových důvodů může být mnoho a je jen na vás, k čemu byste umělé zvýšení návštěvnosti využili. Otázkou je, jak na to. Upozorňuji, že nejde o nelegální činnost, ale rozhodně odporuje jakési internetové etice.
Umělé zvyšování návštěvnosti je unikátní reklamní systém na zvýšení návštěvnosti, reklamu zdarma, reklamní služby, reklamní marketing a prezentaci stránek ZDARMA.
1. Reklamní surfování
Surfovací reklama je založena na principu zobrazování webových stránek inzertů, klientům přímajícím reklamní nabídky. Tento druh reklamy se objevil v zahraničí již v roce 1999. V této době byl u nás internet stále ještě na úplném začátku.
Surfovací reklama je reklamní systém na principu manualsurfu nebo autosurfu. Prohlížíte stránky jiných uživatelů – tím získáváte kredit, za který zase jiní uživatelé shlédnou ty vaše stránky.
Hlavní výhodou Surfovací reklamy je velice rychlé zobrazení prezentace webových stránek zákazníkům.
Je nabízéno několik druhů reklamního surfování.
Více naleznete zde.
2. Zvyšování popularity stránek
Je systém na zvýšení popularity vašeho webu, převážně v oblasti sociálních sítí jako jsou Facebook, Twitter, Google+, YouTube, LinkedIn aj.
Jednoduchým nastavením přidáte vaše weby do databáze a dále jen sledujete jak počet fanoušků vašich stránek roste. Jednou podmínkou, jak tohoto docílit je získávání kreditů. Kredity slouží jako pomyslné platidlo, za které si přírůstek fanoušků koupíte.
Kredity zíkáte tím, že:
- Přidáte někomu Like pomocí Facebooku.
- Přidáte někomu +1 pomocí Google+.
- Přidáte se k někomu jako follower na Twitteru.
- Pustíte si video na YouTube.
- Prohlížíte přidané stránky.
- Vložíte příspěvek na LinkedIn.
Dále si kredity můžete zakoupit pomocí PayPal nebo kreditní karty. V nastavení je také promote systém, kde dostáváte kredity umístěním banneru nebo odkazu na vaše stránky.
Prohlížet a hodnotit můžete jen stránky, které si sami vyberete! Během několika minut si můžete vydělat kredity, které následně použijete ke koupi fanoušku na Vaše stránky nebo ke zvýšení trafficu. Ohodnocení, kolik za takového follovera nebo za lajk zaplatíte je čistě na vás, takže není problém v případě potřeby zvýšit odměnu a tak i šanci na rychlý sociální boom vašeho webu.
Systém za vás nikdy nebude cokoliv sdílet na vaší sociální síti. Veškeré akce jako přidělení like, +1 jsou pouze na vás.